Tuesday, December 21, 2021

Aphrodites käsittelee kreikkalaisen mytologian kanssa naimisissa seuraseuraa

Aphrodites käsittelee kreikkalaisen mytologian kanssa naimisissa seuraseuraa



Tämä suunnitelma kuitenkin epäonnistui, ja jumalat piinasivat Hephaestosta, koska hän antoi tämän tapauksen tapahtua, aphrodites asiat kreikkalainen mytologia naimisissa seuratreffit. Ukkossalma kuitenkin vain muutti hänen jalkaansa ja hän oli ontuva loppuelämänsä. Rakastuttuaan Hippomenes laiminlyö asianmukaisen kunnianosoituksen Aphroditelle tämän avusta, joten hän sai heidät hulluksi himosta heidän ollessaan Cybelen temppelissä. Ateenassa Aphrodisiaa juhlittiin Hekatombaion-kuun neljäntenä päivänä Afroditen roolin kunniaksi Attikan yhdistämisessä. Afroditen miespuolista versiota, joka tunnetaan nimellä Aphroditus, palvottiin Amathusin kaupungissa Kyproksella. Aphrodite syntyi, kun hänen poikansa Kronus kastroi, tappoi ja kaatoi taivaan jumalan Uranuksen.





Uusimmat viestit



Kun Zeus tarvitsi ongelman ratkaisua, hän tarjosi avioliittoa Afroditen kanssa palkkioksi. Valitettavasti voittaja oli jumala, jota kumpikaan ei odottanut tai halunnut, aphrodites asiat kreikkalainen mytologia naimisissa seuratreffit.


Aphrodite rakastui Areekseen, mutta meni naimisiin Hephaistoksen kanssa. Ontuva seppä sopi huonosti kauneuden jumalattarelle, ja avioliitossa oli pian ongelmia.


Kun Aphrodite jatkoi rakkaussuhdettaan Areksen kanssa, Hephaestus sai heidät kiinni ja järjesti koko panteonin nauramaan heille. Avioliitto päättyi jumalattaren nöyryytykseen ja halveksumiseen, mutta lopulta oli onnellinen loppu, aphrodites asiat kreikkalainen mytologia naimisissa seuratreffit. Hephaestus pelasi paljon paremmin toisen vaimonsa kanssa, ja Aphrodite ja Ares pystyivät vihdoin olemaan yhdessä lopullisesti.


Se sisälsi myös oppitunteja kreikkalaisille miehille siitä, millainen nainen ja mies sopivat hyvälle puolisolle. Aphrodite oli Uranusin tytär, joka syntyi merivaahdosta, kun titaanit kukistivat isänsä, aphrodites asiat kreikkalainen mytologia naimisissa seuratreffit.


Kun olympolaiset ottivat vallan, hänet hyväksyttiin ja isänsä poissaollessa hän joutui Zeuksen vallan alle. Jumalien kuningas kokosi olympialaiset yhteen keskustelemaan Afroditen avioliitosta. Sekä kuninkaana että hänen isähahmonaan Zeuksella oli valtuudet järjestää hänen avioliittonsa ja hän päätti, että Afroditen oli aika hankkia aviomies.


Pääehdokas rooliin oli sodan jumala Ares. Vaikka ne näyttivätkin epätodennäköiseltä ottelulta, aphrodites asiat kreikkalainen mytologia naimisissa seuratreffit oli hyvin tiedossa, että he olivat syvästi kiinnostuneita toisistaan. Kokous kuitenkin keskeytettiin, kun Hera ei kyennyt liikkumaan valtaistuimeltaan. Istuin oli lahja hänen maanpaossa olevalta pojaltaan Hephaistostukselta, ja kun hän istui siinä, hän oli kietoutunut katkeamattomiin siteisiin.


Kukaan paikalla olevista jumalista ei kyennyt rikkomaan kiinnikkeitä ja Zeus julisti, että Hephaestus on tuotava hänen eteensä vapauttamaan äitinsä ja vastaamaan hänen tempuistaan. Tietenkin oletettiin, että Ares pystyisi helposti alistamaan veljensä. Hephaistos oli ontuva ja Ares luotti voivansa voittaa hänet. Hänet ajettiin pois sulan metallin suihkulla ja palasi Olympukseen tappiolla.


Dionysos yritti toista taktiikkaa. Hän lähestyi Hephaestosta viinilahjoilla ja kun seppä oli sopivasti päihtynyt, ehdotti suunnitelmaa, joka oli paljon edullisempi kuin Zeuksen eteen kahleissa tuominen. Zeus yllättyi, kun Hephaestus vapautti mielellään Herabutin, hämmästyi vielä enemmän, kun tämä vaati hänen palkkionsa.


Zeuksen eteen tuoneena hänellä oli oikeus mennä naimisiin Afroditen kanssa. Zeus oli kaikkien lakien hallitsija, eikä hän voinut väittää, että Hefaistoksella olisi asettamiensa ehtojen mukaan oikeutettu Afroditeen. Kauneuden jumalatar oli naimisissa jumalan kanssa, joka oli karkotettu Olympuksesta, koska aphrodites asiat kreikkalainen mytologia naimisissa seuratreffit oli epämuodostunut.


Aphrodite oli ennustettavasti tyytymätön tähän järjestelyyn. Tyytymätön avioliittoonsa hän jatkoi suhdettaan Aresin kanssa. Heidän tapaamisensa eivät pysyneet pitkään salaisuutena. Lopulta Helios, joka näki kaiken maan päällä ja Olympoksessa tapahtuneen taivaalla, kertoi Hephaestokselle mitä oli tapahtumassa. Seppä käytti jälleen rikkoutumattomia ketjujaan ja rakensi hienon verkon roikkumaan vaimonsa kanssa jakaman sängyn päällä.


Hän asetti ansa ja kertoi Afroditelle, että hän oli matkalla vieraillakseen maan päällä. Heti kun hän lähti, Aphrodite lähetti viestin rakastajalleen. Ares saapui Hephaestuksen palatsiin hetkessä. Kun pariskunta meni nukkumaan yhdessä, Hephaestuksen asettama ansa syntyi. Rikkoutumaton verkko putosi heidän päälleen ja jäi kiinni paikoilleen. Hephaistos ei vain saanut Aresia ja Afroditen kiinni yhdessä sängyssä, vaan hän päätti edistää heidän nöyryytystään kutsumalla muita olympialaisia ​​katsomaan heitä.


Jumalattaret pysyivät maltillisesti poissa, mutta monet jumalat tulivat katsomaan spektaakkelia. Poseidon yksin sääli Aphroditea ja anoi armahdusta Aresille. Heidät vapautettiin ja jokainen vetäytyi piiloon välttääkseen hämmennystä.


Hephaistos ja Aphrodite erosivat. Hän solmi toisen avioliiton Aglaean, yhden armon kanssa, ja oli kaiken kaikkiaan paljon onnellisempi uuden vaimonsa kanssa. Ares ja Aphrodite näyttivät jatkaneen suhdettaan, vaikka ei ollut selvää, pidettiinkö heitä naimisissa. Heillä oli edelleen monia yhteisiä lapsia, ja heidät näytettiin usein yhdessä, esimerkiksi kun he taistelivat samalla puolella Troijan sodassa.


Aphrodite oli esimerkki muinaisesta hedelmällisyyden jumalattaren arkkityypistä. Toisin kuin Hera, Demeteror Gaia, Aphroditelle oli ominaista houkuttelevuus ja fyysinen lisääntyminen. On todennäköistä, että tarina hänen avioliitostaan ​​Hephaiston kanssa syntyi vanhemmasta kansanperinteestä. Häntä ohjasi halu ja mielihyvä, eivät uskollisuus tai avioliittolupaukset.


Kreikkalaisessa kulttuurissa, erityisesti ylempien luokkien keskuudessa, avioliitto järjestettiin usein välittämättä parin, erityisesti morsiamen, tunteista. Luottamusavioliitoilla tai poliittisen hyödyn vuoksi ei ollut juurikaan tekemistä rakkauden tai viehätyksen kanssa.


Aphrodite itse asetettiin sellaiseen avioliittoon. Vaikka ihanteellinen kreikkalainen nainen olisi ollut uskollinen miehelleen, Aphrodite päätti kuitenkin seurata hänen rakkauden ja halunsa aluetta. Tämä olisi ollut vaihtoehto miehille Kreikan maailmassa, mutta ei naisille, aphrodites asiat kreikkalainen mytologia naimisissa seuratreffit. Itse asiassa useat tekstit käsittelevät avioliiton ulkopuolisia suhteita aphrodites asiat kreikkalainen mytologia naimisissa seuratreffit itse asiassa pikemminkin kuin poikkeuksellisena tai paheksuneena tapahtumana.


Miesten katseen kohteena Aphroditella oli kaikki ne ominaisuudet, joita kreikkalainen mies olisi halunnut rakastajattarelta. Tarina avioliitosta kuitenkin osoitti, että kauneus voi olla vaimon negatiivinen piirre, koska se kreikkalaisen ajattelutavan mukaan tekisi vaimon todennäköisemmin uskottomaksi miehelleen.


Kreikkalaisissa myyteissä esiintyi usein sodan jumalaa hämmentyneenä tai tappiona keinona minimoida hänen valtansa ja siten hänen uhkansa. Ensin ontuva seppä ajaa hänet pois, sitten hänet vangitaan kompromisseihin ja pilkataan julkisesti. Koska fyysisesti epätäydellisin jumala päihittää sodan jumalan, tarina jatkaa perinnettä tehdä Aresista vähemmän uhkaava.


Kreikkalaiset arvostivat täydellisyyttä ja houkuttelevuutta sekä jumalissaan että ihmisissä. Hephaestus oli heitetty pois Olympuksesta, koska hänen fyysiset puutteensa heijastuivat huonosti koko jumalalliseen jumalten yhteisöön. Kreikkalaisessa kulttuurissa epämuodostunut ja petollinen mies olisi ollut täysin kelvoton menemään naimisiin niin suuren kauneuden kanssa. Vaikka tarina tuomitsee Afroditen ja Areksen laittomat ja moraalittomat toimet, se toimii myös varoituksena miehille, kuten Hephaestukselle, jotka yrittäisivät mennä naimisiin liian kaukana asemansa yläpuolella.


Zeus oli aikonut viedä Hephaestuksen vankeuteen, mutta kääntymällä Hephaistokseen lain kirjaimen, ellei hengen mukaan, aphrodites asiat kreikkalainen mytologia naimisissa seuratreffit pitääkseen Afroditen vaimokseen.


Aphrodite oli kuitenkin halunnut Aresin voittavan kilpailun. Vaikka hän oli naimisissa, hän jatkoi aphrodites asiat kreikkalainen mytologia naimisissa seuratreffit hänen kanssaan.


Hephaistos sai heidät kiinni kuultuaan heidän yrityksistään Heliokselta. Hän ei vain vanginnut heitä rikkoutumattoman verkon alle heidän ollessaan yhdessä sängyssä, vaan myös kutsui muut Olympuksen jumalat todistamaan heidän nöyryytystänsä.


Jälkikäteen sijoittuvissa tarinoissa hän oli sen sijaan Aresin puoliso, ellei vaimo. Afroditen avioliitto on saattanut yhdistää vastakkaisia ​​myyttejä jumalattaresta. Jos kaksi perinnettä poikkeaisi hänen avioliitossaan, ne voitaisiin selittää sillä, että hän erosi ensimmäisestä aviomiehestään toisen puolesta. Aphrodite oli monella tapaa ihanteellinen nainen, mutta tarina osoittaa, että hän oli huono vaimovalinta. Rakkaus ja vetovoima eivät olleet välttämättömiä muinaisen maailman järjestetyissä avioliitoissa, ja varoitettiin, että haluttu vaimo voi johtaa vaikeuksiin ennemmin kuin onneen.


Tarinassa on aihetta nöyryyttää Ares useaan otteeseen. Jopa legendassa, jossa häntä rakastetaan, Aresin valtaaminen ja nöyryyttäminen oli tärkeä motiivi kreikkalaisessa mytologiassa sodan uhan symbolisen vähentämiseksi. Lopuksi tarina heijastelee huonosti myös Hephaistosta. Käyttäessään petosta naimisiin naisen kanssa hän oli arvoton, aphrodites asiat kreikkalainen mytologia naimisissa seuratreffit, viittasi siihen, että hän aiheutti onnettomuutensa itselleen.


Nimeni on Mike ja niin kauan kuin muistan liian kauan! Olen ollut rakastunut kaikkeen mytologiaan liittyvään.


Olen tämän sivuston omistaja ja päätutkija. Työni on julkaistu myös Buzzfeedissä ja viimeksi Time-lehdessä. Tykkää ja jaa tämä artikkeli, jos pidit siitä hyödyllisenä. Aphrodites käsittelee kreikkalaisen mytologian kanssa naimisissa seuraseuraa Us Home Meet Team Tietosuojakäytäntö Käyttöehdot. Ota yhteyttä meihin. Kreikkalainen noituuden jumalatar Hekate: Täydellinen opas.


Mitä olivat hamadryadit kreikkalaisessa mytologiassa? Hades ja Persephone tarina. Oliko griffin lintu kreikkalaisesta mytologiasta? LUE SEURAAVA:. Jatka lukemista. Saatat pitää myös aiheeseen liittyvistä aiheista: kreikka. Mike Greenberg, PhD Nimeni on Mike ja as aphrodites asiat kreikkalainen mytologia naimisissa seuratreffit muistaakseni liian kauan!


Lisää kreikaksi. Kreikkalainen Thero: The Beastly Nymph Mike Greenberg, PhD 3. toukokuuta, kreikkalainen Who oli Nomia kreikkalaisessa mytologiassa? Mike Greenberg, PhD 3. toukokuuta, Connect with Us. Huipulle.





100 täysin ilmaista treffisivustoa Suomessa



Aphrodite meni naimisiin Hephaistoksen kanssa, tai pikemminkin Aphrodite meni naimisiin Hephaistoksen kanssa tuodakseen rauhan riiteleville kosimilleen. Monet muut olympialaiset jumalat, mukaan lukien Poseidon, Ares ja Hermes, toivoivat kaikki menevänsä naimisiin Afroditen kanssa. Lopulta Hera päätti tuodakseen rauhan, että Afrodite menisi naimisiin poikansa Hephaistoksen kanssa. Toisessa myytin versiossa Hera on juuttunut istumaan taikatuoliin. Aphrodite suostuu naimisiin sen kanssa, joka pystyy vapauttamaan Heran tuolista.


Koska Hephaistos rakensi tuolin alun perin, hän palaa vuorelle. Olympus ja naimisissa Afroditen. Olympolaiset jumalat ovat kaikki jollain tavalla sukua Zeukselle. Olivatpa he hänen veljensä, sisarensa, poikansa tai tyttärensä. Kaikki paitsi Aphrodite. Aphrodite syntyi, kun hänen poikansa Kronus kastroi, tappoi ja kaatoi taivaan jumalan Uranuksen.


Tarina kertoo, että leikatut sukuelimet putosivat mereen ja sukuelinten vaahdosta syntyi Aphrodite. Tämä tekee Aphroditesta varsin ainutlaatuisen Olympian jumalien panteonissa. Aphrodite oli todella luonnonkauneus, jonka ulkonäkö kilpaili kenen tahansa jumalan tai kuolevaisen kanssa. Kun hän saapui ensimmäisen kerran Mt. Olympus hän kiinnitti monien muiden jumalien huomion. Poseidon, joka oli jo naimisissa, oli hämmästynyt hänen viehätystään ja kauneudestaan. Zeuksen pojat, Ares ja Hermes taistelivat ja väittelivät hänen huomionsa puolesta.


Jopa Zeus, joka oli naimisissa Heran kanssa, vietteli Afroditea. Naisen saapuminen uhkasi aiheuttaa suurta erimielisyyttä jumalien kesken, kun he kilpailivat hänen kädestä avioliitossa.


Hän mietti hetken ja lopulta keksi suunnitelman. Toistaiseksi hänen toinen poikansa Hephaistos oli jäänyt täysin huomiotta mahdollisena Afroditen kosijana. Hän oli raju syntyessään ja hänen sanottiin olevan erittäin ruma. Heralle hän oli ihanteellinen ehdokas. Kukapa olisi parempi hajottaa kaaosta, kuin se, joka vähiten halusi tai ainakin odotti olevansa aviomies.


Tätä tarinaa varten sinun on palattava Hephaiston syntymään. Hephaestus oli Zeuksen ja Heran poika, mutta syntyessään hänellä oli epämuodostunut jalka. Hera inhosi lastaan ​​niin paljon, että hän heitti tämän Olympusvuorelta mereen. Thetis, merinymfi, löysi hänet ja kasvatti hänet salassa luolassa. Ei paras aloitus nuorelle jumalalle. Hephaistos kasvoi vahvaksi nuoreksi mieheksi ja oppi käsityötaidon. Hän pystyi tuottamaan monia maagisia ja ihmeellisiä teoksia ja kappaleita. Hän teki aseita, panssareita, hän teki jopa ensimmäisistä naisista Pandoran.


Mutta unohtamatta kuinka hänen äitinsä oli kohdellut häntä, Hephaestus teki hänelle erityisen lahjan. Kaunis valtaistuin. Hän lähetti valtaistuimen Heralle Mt. Hän rakasti lahjaa, mutta kun hän istui valtaistuimelle, hän huomasi, ettei hän sitten voinut nousta takaisin. Hän oli jumissa tuolissa. Hän ja monet hänen jumalatoverinsa yrittivät saada hänet ulos, mutta heillä ei ollut onnea. Heidän täytyisi puhua Hephaistoksen kanssa vapauttaakseen hänet.


Hephaestus kuitenkin kieltäytyi auttamasta. Tässä vaiheessa Afrodite puhui ja sanoi, että jokainen, joka saa Hephaestuksen vapauttamaan Heran tuolista, saa hänen kätensä naimisiin. Ares, Aphrodites piti kosijana, piiritti Hephaestosta tulivuoren takomassaan. Mutta monien ponnistelujen ja taistelujen jälkeen hän ei onnistunut voittamaan veljeään Hephaistosta. Deimos trans. Suda On Line Bysantin kreikkalainen sanakirja C10th A.


Kun Ares yritti noutaa Hephaistosta Olympokselle vapauttaakseen Heran valtaistuimelta, palkintona tästä työstä oli Afroditen käsi avioliitossa, jonka Hephaistos vaati itselleen. Francois-maljakossa C6. eKr. Ateenalainen mustahahmo Hera on kuvattu loukussa valtaistuimelle avuttomana kädet kohotettuina, kun epäonnistunut Ares istuu nöyrässä asennossa Athenan katsoessa häntä halveksivasti.


Sillä välin Dionysos astuu sisään ja johtaa muulia, jolla Hephaistos istuu, Afroditen luo, joka seisoo odottamassa avioliittopalkintona. Apollonius Rhodius, Argonautica 3. Rieu kreikkalainen eepos C3rd B. He [Hera ja Athene] astuivat sisäpihalle ja pysähtyivät sen huoneen verannan alle, jossa jumalatar nukkui herransa ja isäntänsä kanssa. Apollonius Rhodius, Argonautica 1. Hän halusi miellyttää Hephaistosta, suurta Taiteilijaa, ja pelastaa hänen Lemnoksen saarensa koskaan enää miehiltä.


Koko [Lemnoksen] kaupunki oli elossa tanssista ja juhlista. Polttouhrien tuoksu täytti ilman; ja kaikista kuolemattomista Heran kunniakas poika Hephaistos ja itse Kypris [Aphrodite] olivat niitä, joiden laulut ja uhraukset oli suunniteltu miellyttämään.


Vergilius, Aeneid 8. Day-Lewisin roomalainen eepos C1st B. puhui aviomiehelleen Volcanokselle [Hephaistos], kun he makasivat kultaisessa sänkykammiossaan ja hengittivät sanoihin kaiken hänen jumalallisen viehätyksensä [taivutellen hänet takomaan haarniskaa pojalleen Aeneasille Latiumissa]. Koska tulivuoret [Hephaistos] eivät suostuneet heti, jumalatar syleili häntä pehmeästi lumihousukäsivarsissa ja hyväili häntä siellä täällä.


Yhtäkkiä hän nappasi tutun kipinän ja tunsi vanhan lämmön syöksyvän hänen ytimeensä, kulkien suoraan hänen ruumiinsa läpi sulattaen hänet; aivan kuten usein tapahtuu, ukkosen paukutus käynnistää liekehtivän vuodon, joka nostaa tikkaat tumman pilven, tärisevän tuliputken. Tyytyväinen juoniinsa ja tietoinen kauneudestaan, Venus [Afrodite] tunsi niiden vaikuttavan. Volcanus [Hephaistos], rakkauden ikuisessa vallassa [myöntyi hänen pyyntöihinsä]. Näin sanoen hän antoi vaimolleen rakkauden, jota hän halusi antaa hänelle; sitten hän vaipui rauhoittavaan uneen, rentoutuen hänen rinnallaan.


Ares oli tarjonnut monia lahjoja seppeleelle jumaluudelle ja peittänyt häpeällä lordi Hephaistoksen häävuoteen. Mutta Helios, auringonjumala, oli nähnyt heidät heidän iloissaan ja kiiruhti pois kertomaan Hephaistokselle; hänelle uutiset olivat katkerat kuin sappi, ja hän suuntasi seppäänsä kohti kostoa pohtien. Hän asetti suuren alasimen sen pohjalle ja ryhtyi takomaan ketjuja, joita ei voitu katkaista tai repiä osiin, ja se oli muotoiltu sitomaan rakastajia nopeasti.


Sellaisen suunnitelman hän teki suuttumuksessaan Aresta vastaan, ja sen tehtyään hän meni huoneeseen, jossa hänen sänkynsä makasi; Hän pudotti ketjut sängynpylväiden ympärille, kun taas toiset roikkuivat kattopalkeista, kevyitä ja näkymättömiä siunatuille jumalille itselleen, niin ovela työ oli ollut.


Kun paula sängyn ympärillä oli valmis, hän teki ikään kuin lähtisivät Lemnokseen, viihtyisään kaupunkiin, jota hän rakasti enemmän kuin mitään paikkaa maan päällä. Ares, kultaisten ohjasten jumala, ei ollut sokea tarkkailija.


Kun hän oli nähnyt Hephaiston menevän, hän itse lähestyi suuren käsityöläisen asuntoa ja kaipaa rakkautta Kythereaan [Aphrodtie]. Mitä häneen tulee, hän oli juuri palannut isänsä mahtavan Zeuksen palatsista ja istui talossa, kun Ares astui sinne. Hephaistos ei ole enää täällä; tähän mennessä luulen, että hän on päässyt Lemnokseen vierailemaan sintialaisten luona.


Niin he menivät sängylle ja siellä makasivat, mutta ovela polyfroni Hephaistoksen ovelat ketjut kietoivat heidät, eivätkä he voineet nostaa raajojaan eivätkä siirtää niitä ollenkaan; joten he näkivät totuuden, kun ei ollut paeta. Sillä välin rampa käsityöläisjumala periklytos Amphigueeis lähestyi; hän oli kääntynyt takaisin Lemnoksen maalta, koska auringonjumala Helios oli kertonut hänelle kaiken. Afroditen isänä oli Zeus; koska olen rampa, hän ei koskaan lakannut suututtamasta minua ja antamasta rakkauttaan tuhoisalle Aresille, koska hän on komea ja hyväjalkainen ja minä olen raajaraja syntymästäni asti; kuitenkin kaksi vanhempani ovat syyllisiä, ei kukaan muu, ja toivon, että he eivät olisi koskaan synnyttäneet minua.


Näet nyt rakastajaparin, kun he halaavat sängyssäni; niiden näkeminen saa minut sairaaksi. Silti epäilen heidän halua levätä siellä pidempään, niin kiintyneinä kuin he ovatkin. Pian he eivät halua asentoaan siellä; mutta ovelat kahleeni pitävät ne molemmat lujassa, kunnes hänen isänsä Zeus on antanut minulle takaisin kaikki kihlalahjat, jotka annoin hänelle hänen mielettömän tyttärensä vuoksi; kauneutta hänellä on, mutta ei häpeän tunnetta.


Poseidon Maan ylläpitäjä tuli, ja Hermes Mahtava Juoksija ja Lordi Apollon, joka ampuu kaukaa; mutta jumalattaret, jokainen heistä, pysyivät ovien sisällä suuren häpeän vuoksi. Siten sitten runsaat jumalat seisoivat sisäänkäynnillä. Poseidonille ei naurettu; hän rukoili seppämestari Hephaistosta toivoen, että tämä päästäisi Areksen mennä.


Lupaukset luotettaville ihmisille ovat luotettavia lupauksia. Jos Ares menisi tiensä, vapaana kahleistaan ​​ja velkastaan, mitä sitten? Voisinko kahleilla itsesi kaikkien jumalien edessä. Näin vapaana rakastajat nousivat ja sammuivat kerralla; Ares meni matkalla Thrakeen ja naurun ystävä Aphrodite Pafokseen Kyproksessa. Platon, tasavalta b trans. Shorey kreikkalainen filosofi C4th B. intohimosta]. Quintus Smyrnaeus, Troijan putoaminen Athenaeus, Deipnosophistae 1.


Gullick kreikkalainen retoriikot C2.–3.A. Philostratos, Apollonios Tyanalaisen elämä 7. Conybeare kreikkalainen elämäkerta C1.–2. A. ja kerro heille kuinka. Ares, sotaisimman jumalista, kietoi ensimmäisenä taivaaseen Hephaistos. Kun Mars saapui tapaamispaikalle, yhdessä Venuksen kanssa putosivat ansaan, jotta hän ei voinut irrottaa itseään.


Kun Sol [aurinko Helios] ilmoitti tämän Vulcanukselle, hän näki heidän makaavan siellä alasti ja kutsui kaikki jumalat, jotka näkivät.


Tämän seurauksena häpeä pelotti Marsia, jotta hän ei tehnyt tätä. Tästä johtuen heidän jälkeläisensä on selvästi merkitty huono-onniseksi.


Solin [Helioksen] jälkeläisille Venus [Aphrodite] oli kuitenkin aina vihamielinen hänen paljastamisensa vuoksi. Ovidius, Metamorfoosit 4. Melvillen roomalainen eepos C1st B. paikkaan C1st A. Järkyttynyt näkemästä hän kertoi jumalattaren aviomiehelle Junonigenalle [Hephaistos], kuinka hän oli kyydissä missä. Sitten Volcanuksen [Hephaistoksen] sydän putosi, ja hänen taitavista sepän käsistään putosi myös hänen hallussaan oleva työ. Hän takoi heti verkon, ohuimpien pronssisten lenkkien verkon, joka oli liian hieno silmän näkemiseen, voittoa, jota eivät voittaneet hienoimmat silkkilangat tai verkko, hämähäkkikädet kattopalkkien alla.


Hän muotoili sen vastaamaan pienimpäänkin kosketukseen tai pienimpään liikkeeseen; sitten hienovaraisella taidolla järjesti sen sängyn ympärille. Joten kun hänen vaimonsa meni makuulle ystävänsä kanssa, hänen miehensä niin taitavasti muotoiltu verkko piti heidät molemmat ansassa syleillessä. Suoraan Lemnius [Hephaistos] heitti norsunluiset ovet leveäksi ja ohjasi jumalat sisään.


Ne kaksi makasivat siellä häpeästään murskahtaen. Jumalat eivät olleet tyytymättömiä; yksi heistä rukoili tuollaista häpeää. He nauroivat ja nauroivat; iloinen jakso oli pitkään paras tarina taivaan kierroksille. Virgil, Georgics 4. Fairclough roomalainen bukoli C1st B. Cicero, De Natura Deorum 2.


Rackham roomalainen retorikko C1st B. Status, Silvae 1. Mozley roomalainen runous C1st A. Väsyneenä hän makaa tyynyillään, missä kerran [Hephaistoksen] lemnilaiset ketjut hiipivät sängyn yli ja pitivät sitä lujasti oppien sen syyllisen salaisuuden.


Seneca, Phaedra ff trans. Millerin roomalainen tragedia C1st A. Pasiphae, Phaedra] kahleet, jotka sitoivat hänet hänen rakkaaseen Marsiin [Aresiin] ja kuormittavat koko Phoebus [Helioksen] rodun sanoinkuvaamattomalla häpeällä [i.


aiheuttamalla heille luonnottomia seksuaalisia haluja]. Nonnus, Dionysiaca 3. Rouse kreikkalainen eepos C5th A. Moixagria trans.


sana esiintyy kirjassa Homer, Odysseia 8. Helios: "[N. Seuraava on erään myöhäisen klassisen kirjailijan rationalisointi myytistä:] Helios: Egyptin kuninkaan Hephaistoksen [Ptahin] kuoleman jälkeen hänen poikansa Helios [Ra] otti vallan.


Helios piti sitten isänsä lakeja ja tuomitsi vaimonsa, kun hän huomasi tämän olleen irstautunut. Homerin tarina Afroditen aviorikoksesta näyttää päättyneen hänen avioeroonsa Hephaistoksesta. Todellakin, Troijan sodan aikana Homeros kuvailee jumalatarta Areksen puolisoksi ja nimesi Hephaiston morsiamen Aglaiaksi. Muut kirjoittajat kuvailevat selkeämmin avioliiton päättymistä. Homer näyttää vihjaavan, että pari erosi myöhemmin.


Iliadissa Aglaia on Hephaistoksen vaimo, ja Aphrodite vaimoilee vapaasti Areksen kanssa. Pseudo-Apollodorus, Bibliotheca 3. Aldrich kreikkalainen mytografi C2nd A. Mutta hän, Afroditen hylkäämä, antoi itsensä kiihottua Athenesta ja alkoi jahtaa häntä, kun tämä pakeni hänestä.


Nonnus, Dionysiaca 5. Sillä hän oli jo hylännyt entisen morsiamensa Afroditen, vaikka hän ei halunnut sitä, kun hän näki tämän mellakoivan Areksen kanssa. Tytär nimeltä Harmonia syntyi Afroditen aviorikoksesta Aresin kanssa. Hephaistos kirosi tytön ja tämän jälkeläiset antamalla hänelle kirotun kaulakorun häälahjaksi. Status, Thebaid 2. Mozley roomalainen eepos C1st A. Tämän hän oli tehnyt Kyprian-morsiamelleen, lahjaksi, kun hän näki ensimmäisen vilauksen Archer Eros Lovesta [syntynyt Aphroditelle, Hephaiston vaimolle, mutta isänä hänen rakastajansa Ares].


Sillä raskaspolvisinen sulhanen odotti aina, että Kythereia synnyttäisi hänelle hokeilevan pojan, jolla olisi isänsä kuva jaloissaan. Mutta hänen vaikka oli väärässä; ja kun hän näki kokojalkaisen pojan [Eros], jolla oli loistavat siivet kuten Maian pojan Hermes, hän teki tämän upean kaulakorun. Aphroditea kuvattiin yleensä Aresin puolisona.


Taiteessa hän esiintyy usein hänen kanssaan kohtauksissa, jotka vaihtelevat Peleuksen ja Thetisin häistä, Gigantomachiasta, Troijan sodasta ja Olympoksella juhlivista jumalista.

No comments:

Post a Comment